Over mij
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

Contentmeisje

CONTENTstaat uiteraard voor contentmarketing, maar ook voor Tevredenheid. Want tevredenheid is een groot goed! 

Naast dat ik dik tevreden ben met de keuze die ik heb gemaakt om als freelancer te werken, staat het ook voor Tevredenheid die ik wil bereiken bij mijn opdrachtgever. Ik ben pas tevreden als mijn opdrachtgever tevreden is over zijn of haar online profilering.

MEISJE‘ verwijst naar Arnhemse meisjes; verslavend lekkere koekjes uit Arnhem (en wat voel ik mij een Arnhems meisje). 

Maar ook verwijst het naar de energie, onbevangenheid en nieuwsgierigheid die meisjes (nog) hebben. Volwassen worden is toch ook niet altijd je van het ;-). 

CV Jessie Baron - Contentmeisje

Het korte verhaal

Snel inzicht in mijn achtergrond, opleidingen en werkverleden?
Download hier mijn cv

of bekijk mijn LinkedIn-profiel

Het lange verhaal

Ik heb een creatieve achtergrond; aan de Hogeschool voor de kunsten (nu Artez) volgde ik de eerstegraads lerarenopleiding Tekenen. Mijn eerste baan was niet voor de klas, maar op de afdeling educatie en vormgeving bij Burgers’ Zoo, waar ik educatief materiaal en informatiepanelen vormgaf. Hierna heb ik de overstap gemaakt naar bureauzijde en werkte ik een aantal jaren in een hecht team bij een reclamebureau. Vormgeving van huisstijlen voor uiteenlopende opdrachtgevers, een leerzame periode waarbij vooral ook de variatie aan opdrachtgevers mij goed beviel. 

Na drie jaar maakte ik de overstap naar een vastgoedadviesbureau voor onderwijshuisvesing. Ik startte als marketing & communicatiemedewerker op het moment dat online communicatie een opmars maakte. Als autodidact heb ik bij deze werkgever veel gezien, geleerd en gedaan: vormgeving on- en offline materiaal, website, social media strategie en events. Het was echter de tijd van de financiele crisis in de bouwwereld en de organisatie moest reorganiseren. Ik koos voor de wereld van het onderwijs en begon bij ROC A12 als adviseur online marketing & communicatie. Deze functie zat mij als gegoten. Met al die verschillende faculteiten en afdelingen leek de onderwijsinstelling wel een soort dorp. Afdelingen verbinden en mensen wegwijs maken in online communicatie was mijn drijfveer. Een mooie periode want ik kreeg de vrije hand, online communicatie stond nog in de kinderschoenen en ik kon pionieren. Intensieve samenwerking met verschillende afdelingen resulteerde in mooie resultaten als een nieuwe structuur rondom social media, van centraal naar decentraal, waarbij ik de teams begeleidde en van handvatten voorzag om hun eigen verhaal online te kunnen brengen. 

Ook ben ik nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van een nieuwe corporate website gericht op de customer journey van de zich oriënteerde student, in een multidomein omgeving van de verschillende scholen van ROC A12. In zulke projecten heb ik een centrale rol doordat ik mijn gevoel voor vormgeving en kennis van techniek kan combineren en de behoeften van klant goed in kaart kan brengen. Ik denk altijd vanuit de gebruiker en stel regelmatig de vraag: Voor wie doen we het?

Contentmeisje

Freelancer worden: ik dacht altijd dat zoiets alleen weggelegd was voor grote, stoere meiden. Blijkbaar zag ik mijzelf niet zo. Maar na een roerige periode (wie kent ze niet?) wist ik, ik wil het op mijn manier doen! Als Contentmeisje kan ik mijn kennis en kunde kwijt in projecten voor verschillende opdrachtgevers (kunst, cultuur, sociaal/maatschappelijk), daar wil ik mijn energie voor inzetten. Met mijn sterke gevoel voor vormgeving breng ik verschillende elementen bij elkaar: kleur, lettertype, fotografie in combinatie met mijn kennis op het gebied van online communicatie. Ik ben generalist en weet veel van beeld en techniek maar ook van innovatie en trends. Ik zie snel mogelijkheden voor (online) communicatievraagstukken van zelfstandigen en bedrijven in kunst en cultuur. Doordat ik mijn studie heb gevolgd op de kunstacademie is het bijna vanzelfsprekend om me te richten op de creatieve en sociaal/maatschappelijke sector. 

Mijn sterke punten

  • Door mijn brede kennis en interesse zie ik snel mogelijkheden en oplossingen. Ik zie snel waar de klant mee geholpen is. 
  • Het enthousiasme en de energie die ik meebreng waardoor ik de drijvende kracht ben, acties kan uitzetten, kan aanjagen en ervoor kan zorgen dat zaken in beweging komen. 
  • Mijn gevoel voor kwaliteit zorgt voor een scherp oog voor de juiste vorm en de juiste inhoud en strategie, met als resultaat een authentieke profilering die matcht met zowel jouw dna als de behoefte van jouw doelgroep.

En in mijn vrije tijd?

Dan ben ik het liefst samen met goed gezelschap op het terras, in theater, op festivals of in musea. Of lekker alleen en kijk ik documentaires (over geschiedenis, innovatie en technologie), lees boeken, ben aan het etsen of maak een lange wandeling met onze hond Bowie. 

Aangenaam kennis maken!

Jessie Baron | Contentmeisje