Zoekmachine optimalisatie (SEO)

De kunst van het gevonden worden

Een essentieel onderdeel van contentmarketing is zoekmachineoptimalisatie (SEO). Contentmarketing gaat immers om vindbaar zijn en van toegevoegde waarde te zijn voor je doelgroep (pull), niet om ongevraagd je doelgroep te storen met reclame over je diensten (push). 

Jouw doelgroep zoekt online naar producten of diensten die ze nodig hebben. Aan jou de taak om te zorgen dat de zoekmachines jou vinden en aan je doelgroep tonen. Dit bereik je door zorgvuldig en continu zoekmachineoptimalisatie toe te passen.

Wat is SEO?

"SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands ook wel zoekmachineoptimalisatie. Dit betekent de website zó verbeteren dat de zoekmachine hem beter kan lezen en zo de waarde goed kan inschatten. Het is belangrijk niet alleen keuzes te maken voor de zoekmachines, maar ook altijd de bezoekers in je achterhoofd te houden!"

Frankwatching

Bij SEO wordt er gekeken naar meerdere punten:

      • Zoekwoorden analyse;
      • De content van je website; de tekst, titels, afbeeldingen, video’s etc.;
      • De technische kanten van je website: is je website door de robots van Google te vinden en te lezen?
      • Offsite SEO: hoe linkt jouw website naar andere (waardevolle) websites? Hoe scoort jouw website op social media?

Ik maak gebruik van webanalyse-tools en mijn kennis en ervaring om jouw SEO te analyseren, en maak het voor je inzichtelijk waar de kansen liggen. Maar ook zorg ik voor handvatten om je SEO gestructureerd in je online marketing in te bedden, want SEO vergt continue aandacht en optimalisatie, die zich uit zal betalen in blijvende online klantrelaties. 

zoekmachineoptimalisatie

SEO-scan nodig?

Benieuwd hoe het er met jouw SEO voor staat? Ik kan door een snelle scan achterhalen waar verbeterpunten zitten en waar winst te behalen valt. Je ontvangt van mij een analyse met concrete handvatten om je SEO op te pakken. Zelf geen tijd of ervaring? Dan kan ik je SEO verzorgen.